イスラエル3日目

2019/10/22

先に言っておくと今日は昨日よりいい日になった

As I said earlier, today was a better day than yesterday

 

エルサレム セントラルバスステーション

Jerusalem Central Bus Station

f:id:jccc:20191023234646j:image

今日もまたSIMをとりにエルサレムに今度は鉄道で向かったよ

Today I went to Jerusalem again by rail for SIM.

f:id:jccc:20191023235115j:image

鉄道は綺麗で新幹線みたいだった

The train was beautiful and looked like a Japanese bullet train.

 

f:id:jccc:20191023235517p:image

ラブカブという日本でいうPASMOみたいなもんがありまして、それを買いました。

で、一日乗り放題みたいなセットをやや強引に案内されて買いました。

皆押しが!!!!!!強いな!!!!!!!!!(たくみくん)

I bought a Rav Kav called PASMO in Japan.
  So, It was bought slightly forcibly a set that seemed like an unlimited ride for a day.
  Everyone pushes! ! ! ! ! ! ! ! strong! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! (Takumi-kun)

 

あまり順調に来ないバスに乗れて、無事SIMカードをゲットしました。

I got on a bus that didn't go very well and got a SIM card.

 

ちなみに私は格安SIMだし中古で買ったSIMフリーiPhoneだったので余裕かましてたらSIMロックかかってたらしくて使えませんでした。

マイドコモでもエラーになって手続きできなくてドコモに問い合わせ中!死にたピース✌︎

By the way, I was a cheap SIM and it was a SIM-free iPhone that I bought in the second hand, but I couldn't use it because it seemed like a SIM lock.
I am contacting Docomo because I was unable to complete the procedure due to an error even at MyDocomo! death-Peace ✌︎

 

言い忘れたが、今日は我々が到着してから初めての平日であり街が賑わっていた。

だから今までの不便さはやはり祝日ルールのためだったわけで、少し救われる。

でも、日本と比べるとあり得ない休みようだな!!!!!

I forgot to say,
Today was the first weekday since we arrived and the city was busy.
So the inconvenience so far was still due to the holiday rules, so it was saved a little.
But it seems like a holiday that is impossible in Japan.

 

f:id:jccc:20191024001225j:image

スーパーでやっとお買い物がまともにできました。

でかいパン八個で300円くらい

しかもうまかった

カッテージチーズが安い

180円くらい

キャベツも安かった

でも共用の冷蔵庫がパンパンなのであまり買えません。

貧困鍋をつくりました。

I barely managed to shop at the supermarket.
About 300 yen for 8 huge breads
It was only good
Cottage cheese is cheap
Around 180 yen
Cabbage was also cheap
However, the shared refrigerator is so packed that you can't buy much.
so I made a poverty "nabe".

日本だったら安くて旨い鍋がアホみたいに作れるのにね!

海外旅行で日本っていいなって思ったの初めてです。

やたらやっぱ日本ガーという人の気待ちがわかっちゃいましたよね
In Japan, I can make cheap and delicious nabe like idiots!
  It was the first time that I thought “I want to stay in Japan” when traveling abroad.
  I realized people's saying that “Japan is better than anything else”.

 

こんなことばかり言っていると排外主義や国粋主義者のように聞こえるが私はどちらかというと自国サゲ⤵︎⤵︎野郎だったので素晴らしい気づきというか感覚です。そうです、自分にとって自国は最高です!

To say all this, it may seem like an exorcism or nationalist, but because I was a bastard of my country, I noticed it rather wonderfully and it was a great feeling. Yes,my country is great for me!

 

はあ・・

 

猫ちゃん

f:id:jccc:20191024145454j:image

 

sigh..

 

puss